Freitag, 15. November 2013

Steampunk - Jewelry

Hi crafty friends (:o) It's a bit quiet in my craft room just because the normal work needs a lot of my attention but i managed to create a little steampunk jewellery. The new theme at SanDee's & Amelie's Steampunk Challenge Blog is *Balloon - Balloon*


I was busy cutting some gears as the idea to make some jewellery came to my mind.


I always need a lot gears and i found a great die to cut some as often i need them



I used my cuttlebug with 2 sheets of cardstock between the cutting plates and as you can see........


...it works great with shrink plastic also....


After cutting


After shrinking....


I stamped a balloon with StazOn grey


Cut and lightly coloured with watercolour pencil



Notice how the light blue turns into dark blue after shrinking



I coloured the gears after shrinking with DecoArt Acrylic Paint...


...and applyed a layer of Triple Thick Glaze on top


Used some jumprings and a piece of metal to assemble



Thanks for reading and your appreciated comments
Have a nice weekend

Elly

Kommentare:

die amelie hat gesagt…

Großartig, Elly!

Ich bin auch ein Fan von diesen schönen Zahnrad-Stanzen und von Shrumpffolie ebenfalls. Du hast ein genial schönes Schmuckstück kreiert! Die Idee mit den geschrumpften Zahnrädern klau ich mir bei Bedarf, wenn du nichts dagegen hast! Das find ich absolut megamäßig schön!

Danke fürs Mitmachen auf SanDee&amelie's SPC!

Recht liebe Grüße,
Claudia xx

mark gould hat gesagt…

im deffo going to be shrinking me some cogs. love it xx

Olgeline hat gesagt…


Du meine Güte...Wie genial - Kunstwerk!
ich bin absolut begeistert. Total klasse, deine Ideen sind super und die Ausführung sowieso.

Brigitte hat gesagt…

It's a perfect balloon, brilliant idea the shrink plastic for jewellery.
Thank you for your particpation on Sandee & Amelie steampunk challenges
Coutureuse

Alie Hoogenboezem-de Vries hat gesagt…

Looks like magic Elly!

goed weekend, Alie :-)

Redanne hat gesagt…

I absolutely love your beautiful steampunk necklace, the shrunken cogs look amazing. Anne x

Lucy Edmondson hat gesagt…

This is a fabulous piece of jewellery, Elly!

Lucy x

Little Artbee hat gesagt…

Schrumpffolie steht auch auf meiner Wunschliste, da ich ja Schmuckfan bin und man da tolle Sachen werkeln kann. Dein Collier ist wieder so genial gestaltet, könnt ich mir gut an meinem Hals vorstellen. :) Ich bewundere deine kreativen Energien, die du so neben dem Job noch aufbringst. Kann nie genug von deiner Kunst bekommen.
Schönes weekend und liebe Grüße
Sabine

Ana K. hat gesagt…

Hello Elly, great idea and final piece is just fantastic…I would love to wear something like that!
Hugs from Slovenia

Dagmar hat gesagt…

Das sind ja wieder einmal wundervolle Ideen, Anregungen und natürlich ein absolut einmaliges Schmuckstück! Du machst wirklich immer absolut ausgefallene fantastische Sachen - ich schaue immer gern bei dir rein ;o)
Liebe Grüße und ein schönes Wochenende, Dagmar

butterfly hat gesagt…

What a stunning creation, Elly - beautiful design, and such fun techniques. This is a joy!
Alison xx

Lorraine hat gesagt…

What a great idea Elly. It's smashing.

Martina2801 hat gesagt…

Was Du so alles schrumpfst:-) Sieht super aus, Elly!

Karin hat gesagt…

wow this looks great!
Groetjes Karin

Jools Robertson hat gesagt…

Beautiful, love the little cogs and balloon image

Gio hat gesagt…

Brilliant! Love the mini mini balloon!

Angela Radford hat gesagt…

Gorgeous, what a fantastic piece Elly. Crafty hugs, Angela x